Pages

Followers

Monday, May 16, 2011

Apa Itu Cinta??


Many people know about love. Many who know say the word love.Many who know how to express words of love. But did you know what love is real? Here I would like to share with you about what love is...

Love Nature
Love is good, expensive and very high level. The nature of loveis perfect. If not, love will be disabled. That's true love love.

Cinta Wujud Sejak Dilahirkan
Rasa cinta sedia wujud di dalam jiwa manusia sejak manusia itu lahir ke dunia. Cuma manusia akan melalui tahap-tahap kelahiran cinta bermula dari cinta kepada belaian ibu, membawa kepada cinta kepadakekasih dan akhirnya setelah puas mencari cinta suci, maka akan cinta kepada Tuhan Wujudnya cinta itu tidak dapat dilihat tapi dapat dirasa dan cinta sebenar cinta itu suci murni serta putih bersih.

Cinta Bersedia
Bila sampai masanya di setiap tahap-tahap cinta, maka Tuhan menjadikan manusia itu bersedia menerima cinta itu. Pada mulanya jiwa itu bersedia menerima cinta, lantas sedia pula untuk berkongsi rasa kewujudan dengan dikasihi. Sedia untuk mengikat setia serta saling memahami. Setia untuk dipertanggungjawapkan kerana cinta. Sedia untuk menyerah diri pada yang dicintai.

Cinta Itu Indah
Walaupun kewujudan cinta tidak bisa dilihat, tetapi cinta itu indah dan cantik. Cantiknya itu tulin dan tidak ia bertopeng. Bukan saja ia cantik malah suci murni, bercahaya gemerlap dan putih bersih.

Cinta Itu Mengharap Balasan
Cinta antara manusia itu berkehendak kepada jodoh atau pasangan, dari diri yang punya persamaan, dari diri yang asalnya satu. Bila dapat yang dicari, bermakna cinta itu menganggap telah bertemu yang paling sesuai dan secocok dengan jiwanya, untuk bersatu kembali. Kehendak itu timbal balik sifatnya kerana manusia dalam bercinta tidak hanya menerima tapi juga menerima.

Cinta Itu Menakluki

Sifat cinta itu ingin menguasai. Dia mahu yang dikasihinya itu hanya khusus untuk

dirinya. Dia tidak mahu ianya dikongsi dengan orang lain. Sifat ini menuntut hak untuk mencintai dan dicintai. Tapi, dalam pada ingin menakluki, ia juga ingin ditakluki sepenuhnya.

Cinta Itu Mengetahui

Pada asasnya sebenarnya cinta itu mengetahui. Orang yang bercinta tahu siapa yang patut

dicintainya. Cinta tidak perlu bertanya. Manusia boleh jatuh cinta tanpa membaca ilmiah atau novel tentang cinta. Mereka tahu apa yang perlu dilakukan. Tapi, cinta cuma tahu bercinta. Ia tidak tahu akan peraturan cinta jika tiada diberikan panduan.

Cinta Itu Hidup

Cinta adalah ibarat manusia, boleh berputik, lalu mekar serta boleh layu dan gugur. Cinta itu punya deria dan perasaan. Cinta mendengar cinta, berkata cinta, melihat

cinta. Cinta ada segala-galanya. Sayang, benci, cemburu, gembira, sedih, tenang, tertekan, ketawa dan menangis. Cinta itu hidup sampai satu ketika ia akan menemui mati.Tapi ramai orang berharap agar cinta itu kekal selagi dia masih hidup dan tetap hidup walaupun telah mati.

Cinta Itu Suci
Sebagaimana yang banyak dikatakan orang, cinta itu suci. Sucinya cinta bukan bermakna ia tidak mengharap balasan. Cinta mengharap balasan cinta. Sucinya cinta bermakna ia tidak bernoda dan tidak pula berdosa Itulah sifat asal cinta, ia suci bagaikan anak yang baru lahir. Mereka yang kenal erti cinta akan cuba mengekalkan cinta itu sesuci mungkin. Mengekalkan cinta suci bermakna menjauhkan ia dari godaan nafsu yang tidak ada batasan. Kerana nafsulah cinta suci jadi bernoda dan berdosa.

Cinta Itu Mempesona

Cinta itu bukan saja indah, tapi mempersonakan. Ia bukan kerana cinta itu nakal sifatnya tapi kerana ia suci dan bersih. Ia adalah sebagaimana anda melihat pada anak kecil yang comel dan

bersih. Dia senyum pada anda dan merapati anda. Anda terpesona kerana bukan saja ianya comel, tapi kerana dia adalah insan yang tidak berdosa. Kerana sifat cinta yang mempersona ini selalunya manusia itu berbuat silap bila bercinta.
Apa saja yang dilakukan oleh kekasihnya...mempersonakannya dan nampak cantik serta betul walaupun itu adalah satu dosa dan akan menodai cinta itu sendiri. Itulah juga yang menyebabkan orang yang bercinta itu walaupun seorang yang bijaksana, akan menjadi bodoh kerana pesona cinta. Akal itu mampu dikalahkan oleh nafsu. Nafsu itu tidak bisa dikalahkan melainkan jika anda sentiasa ingat kepada Tuhan Maha Pencipta.


Apakah itu Bukti Cinta?
Cinta perlukan bukti. Ramai orang percaya bahawa bukti cinta itu ialah mengorbankan atau menyerahkan apa saja yang kekasih anda mahu. Mereka percaya jika itu tidak berlaku, maka cinta itu tidak tinggi nilainya. Sebenarnya anggapan itu tidak tepat. Jika anda beri semua yang dia mahu,apakah yang tinggal pada anda? Benarkah dia cinta pada anda bila dia mahukan pengorbanan anda?
Cinta sejati tidak memusnahkan atau merosakkan diri kekasih yang dicintai. Malah ia menjaga agar kekasih tetap suci dan selamat sebagaimana sucinya cinta itu sendiri.

Apa yang penting.. anda harus CINTA PADA ALLAH DAN RASUL...
<3

Thursday, May 12, 2011

Form 6?? Memang Tak ah!!

Eh msuk form 6 ke?? wht?? hahaha.. so funny... mmg tak ah aq msuk form 6..
keje kebhagian yg lain ni mmg x ah.. sbb rmai kte aq msuk form 6.. tp sdngkan aq keje doe.. 
haha.. nk tau knpe org tnye cam tu.. tngok pic ni...


ha.. mesti dh tau kn knpe org ckp aq msuk form 6.. haha... sbb pakaian keej aq.. sedey doe!!
yelah sblum ni  keje clener, bju lain.. x sama.. dngan keje kt lam dewan mkn ni.. so trpkse pkai mcm ni..
biase lah.. naik pangkat.. haha.. =) 
tp bg aq.. keje kat dwan mkn ni mcm x berape best la.. sbb keej duk saje...
x de yg mncbar lah bg aq.. haha..
sdap tu.. mmg la sdap.. sbb duk lam air-cone.. sjuk..
tp tdak brpeluh la.. lau keej clener best ckit.. ley jln2 smbil keje..berpeluh kit..
sbb naik trun tangga.. haha..
em.. tu lah.. bia la, dh keje cam ni.. best la gak.. x berat sngt.. huhu.. =)

Wednesday, May 11, 2011

Kyrol Azhar _ I'm Sorry.. (Original Cover)

video

This song tells the story of two friends who were good friends for 5years .. but .. due to ignorance of a friend, the friendship theyestablished over 5 years was finally broken just like that ...
his friend was aware of the stupidity that has made ​​a big mistake ..and tried to apologize .. but .. not taken care by his friend .. he wasextremely sorry and tried to apologize .. but .. no longer be ignored..
and finally .. he decided to write this song and tried to apologizeagain .. please forgive him ...
because of what he wrote this song ... Because his friends areeverything. and he was very fond of all his friends .. especiallyfriends of friends for 5 years it .. = (

(true story)!

But this song needs to be prepared a little more k..
This free demo only .. =)

Sunday, May 8, 2011

Facebook place for libel, slander and curse!

yea...skrg ni facebook tempat org m'fitnah,mgumpat,mgutuk..bagus la pd org2 jenis camni..slalo nye girl la perangai haprak camni. dari ulu mne tah diorg hidup sy pon xtau. xde manner kot org jenis camni ! da xde alternative laen utk mgutuk org ke?haha..kesian..perlu kan perhatian?haha..bese ah kan bdk2 bru nk up..nk famous cpt ke?haha..bile mgutuk2 org dlm status masing2..nk kan intention dr org ramai eh..haha..lwak2..g la bt group 'libel,slander n curse dlm fb..kutuk senyap2 lg bgus..ni da la mgutuk org..then org laen lak nampak..double sin lak tu!ish2..i don't mind if korg nk kutuk2 ke nk buruk2 kan org..tu hak masing2..tp smpai bile korg nk mcmni?haha..kecian mak bapak korg..ish2..pasni nk stalking2 org lak..aduy...kt blog ni saje i cant detect who's viewing my blog..musuh ttp musuh..tp perlu ke view my blog??motif utk cari bahan utk m'gutuk ea?haha! pasni bole la copy post ni and jd habuan kutukan korg. sesungguh nye org yg mgutuk2,mfitnah mcm2 ni..dikalangan org yg dengki2..ish2..hati busuk..luaran da xlawa...dalaman lg la xlawa..mcm bangkai idup..get ur own life la..

Friday, May 6, 2011

Miss U Friend

I miss you very much ...
I miss the time you joke with me ...
I miss you I'm angry ...
I miss you all sorts of la ...

I'm very, very sorry for what I have done ..
please forgive me ...
please comment me kat facebook status ..
I want very much you joking with me again ...
I'm just very, very afraid of you scolded me ..
I really love all my friends ...
especially you ... Because you are my friend from level 1 ..
5 years we have been friends ...


understand me .. :(

i'm sorry... please..!
I do not want to lose a friend like you ...



Wednesday, May 4, 2011

Twins???

Hemm... Twins... pernah kah korng pikir lau korang sume ad twins yg seiras sngt2...
mesti best kan... huhu... tp x semua org yg milikiny...
org yg ad twins cme org yg bernasib baik je... hehe..
lau ky pun.. ky nk ad twins gak.. hehe...
tp x de.. 

tp lam dunia ni kite ad 7 org muka yg ala ala sama ngn kite...
tp x seiras... just sama je.. huhu...
tp ky x jmpe lngsung mke yg ala ala sama ngn ky...
tol le fakta tu eh???

ky ad la ambik pic yg kat FACEBOOK..
mereka npak mmg seiras... huh... mcm x cye je... hehe..






sape x kenal ngn pemain bola ni mmg korang x minat bola.. haha..

hnye ini je yg ky dpt....
hemm... mmg seiras kn??
tp lau twins pun.. mesti ad yg lain gak knkn..
hehe.. :)



Monday, May 2, 2011

Tertekan _ Kyrol Azhar (Original Cover)


Tertekan _ Kyrol Azhar (Lyric)

Kau telah membuat mimpiku.... menjadi kenyataan..
dan takkan ku lupakan.. oo...
kau juga telah memberiku... harapan sinar baru..
untukku bersamamu...

Dan takkan ku siakan tuk hidup bersamamu...
akan ku menjagamu.. seperti yang kau mahu...
dan jangan pula kau merasa..

(Korus)
kau merasa.... tertekan..
tertekan dengan cinta..
tertekan dengan ku.....
karena ku tahu... dirimu memerlukan ku..
dan jangan pula kau... menjauh dariku..... ooo....

Oh sayangku...
marilah kita berdansa.. walaupun engkau tahu aku tidak bisa.... oo...
oh sayangku...
peganglah erat tanganku... agarku bahagia....
dan jangan pula kau merasa...

(Ulang Korus)

Ku tahu.......
kadang kala....
kau cemburu....
melihatku.....
bersama yang lain...

namun kau harus tahu bahawa...
aku menyayangi mu.... oo.... aa... da da da...

(Ulang Korus)